onsdag den 9. april 2008

Stakkels forsømte blog

Som overskriften antyder har bloggen været noget forsømt på det seneste. Det er der flere årsager til, men vigtigst har det nok været at jeg i en periode har bandet specialeskrivning langt væk. Nu er det imidlertid gået op for mig at jeg er ved at have lidt travlt, og så nytter det sådan set ikke noget at ignorere specialet. Det går det ikke væk af....

Jeg er igang med at skrive på flere forskellige afsnit. Metoden er ikke helt færdig endnu, skribler lidt indledning og så har jeg påbegyndt to større afsnit om henholdsvis communities of practice og Internettet/Social Software.

Lige nu prøver jeg at definere begrebet Social Software, og begrunde valget af lige netop dette begreb. Der findes som bekendt tonsvis af lignende begreber med et mere eller mindre fælles indhold, og jeg synes det er svært at begrunde hvorfor dette begreb skulle være bedre end andre. Tips og tanker modtages med kyshånd :)

Derudover er missionen i denne uge at vænne mig til at bruge specialekontoret så meget som overhovedet muligt. Skrivning derhjemme holder simpelthen ikke for mig.

På den mere fornøjelige front er der også fuldt program for tiden, så jeg får virkeligt udfordret evnerne til at strukturere min tid på fornuftig vis. Jeg skal til koncert i aften (Low i Lille Vega), til koncert imorgen (Blonde Redhead i Pumpehuset) og til Berlin fredag-onsdag. Jeg satser på at glemme specialet fuldstændigt mens jeg er i Berlin, så der skal arbejdes effektivt de næste par dage....

Ingen kommentarer: