tirsdag den 15. januar 2008

Min debut som blogger.

Velkommen til min blog.
Som overskriften siger skal denne blog primært handle om mit speciale, men jeg kan nok ikke lade være med at krydre den med lidt musik, koncerter og festlighed.
Jeg har oprettet bloggen for at have et værktøj, der kan hjælpe mig selv til at skabe et overblik over specialet og som samtidig kan give min vejleder (og evt. andre interesserede) et indblik i hvor langt jeg er i processen. Det er første gang i løbet af min kandidat-tid at jeg skal skrive en større opgave alene, så jeg vil gerne bruge bloggen som en slags skrivemakker.
Specialet handler desuden om en art social software (web 2.0, new media... whatever), og det er derfor oplagt at prøve kræfter med bloggen som medie.
Jeg vender tilbage når jeg har noget mere fornuftigt at sige.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Marie. Tillykke med din blog-debut! God start... tror måske at jeg vil lade mig inspirere og lave min egen speciale-blog :o)

Marie Tielbo sagde ...

Hej Stine. Tusind tak skal du have. Nu må vi se om jeg kan finde ud af det. Jeps, du må også igang med det der blogging - det er åbenbart det man gør når man skriver speciale ;o)

Uno Brix sagde ...

Jeg har også prøvet/prøver at føre en blog, men det går ikke supergodt.
Jeg har som nytårsfortsæt (agtigt) at få gang i bloggen, eller at slette den. Så nu får vi at se.

Pøj pøj med specialet!

Martin sagde ...

Held og lykke med specialet!

Har fået min ITU-eksamensdåb nu og har sjældent været så stresset!

Tør slet ikke tænke på, når jeg står i din situation :-)

Marie Tielbo sagde ...

@uno brix: tak for pøj :)
Må man se din blog?
@martin: jeg ville ønske jeg kunne sige at man vænner sig til det der med ITU-stress, men det gør man (jeg) bare ikke. Jeg har erfaret at 3 fag + 4-ugersprojekt på hvert semester er for meget, så jeg har kun taget to fag pr. semester og har derfor forlænget studietiden med et semester. Jeg har ikke helt styr på jeres studieordning, men det må være muligt at forlænge med et enkelt semester så man ikke er helt udbrændt når man endelig er fremme ved specialet. Pøj pøj med det :)

Anonym sagde ...

Hej Marie.
Tillykke med din blog. Det er jo nok kommet for at blive det dersens blogwærk. Jeg må jo til at lære det.
Så altså held og lykke med såvel speciale som blog.

Martin sagde ...

Tak for det...

Ja, det er desværere også det jeg har fornemmet. Der er faktisk en god del, som overvejer samme strategi fra mit hold. Jeg forlænger ikke indtil videre, men vil bestemt ikke afvise det som mulighed! Nu må vi se...2. semester skulle ikke blive lettere tværtimod...så...

Uno Brix sagde ...

Selvfølgelig må du se bloggen!
http://unobrix.blogspot.com/
Der er ikke så meget som man kunne ønske :-)

Anonym sagde ...

Hej Marie
Held og lykke med specialet, og jeg glæder mig til at følge med i fremgangen ;-)

Januarhilsener
Charles

Marie Tielbo sagde ...

@Movi: Tak, jeg satser på at du får en slags andel i specialet.. Dygtigt kommenteret forresten :)
@Martin: Det er da sikkert fornuftigt nok at satse på at blive færdig til tiden. Det kunne bare ikke lade sig gøre for mig samtidig med at jeg også skulle passe studiejob og sociale relationer.
@Unobrix: der er da en del indhold på bloggen. Jeg har en ambition om at skrive et indlæg hver fredag (med start i februar), og det er også hvad jeg har aftalt med min vejleder. Måske du kan bruge samme strategi.
@Charles: Tak, og januarhilsener til dig også.

Unknown sagde ...

Hej specialegnalling

Tillykke med din blog - det er meget ITU-agtig og egentllig ret smart!
Meget spændende (og lidt angstprovokerende??) at du snart skal ud af de strygge studierammer.
Hvis der er noget jeg kan bidrage med noget (nok relativt tvivlsomt), må du sige til.

BLOG er egentlig et lidt tumpet ord, der mere lyder som når man taber noget tungt og formløst ned i noget svampet.

Over and out,
Signe

Marie Tielbo sagde ...

Hej søster.

Jeg synes ærlig talt også at det er lidt angstprovokerende at skulle forlade de trygge studierammer, men jeg kan jo ikke gå og gemme mig på UNI for evigt. (Det siger de kloge i hvert fald).

Tak for tilbud om hjælp - kan nok have behov for et motiverende los i røveren i ny og næ ;-)

Du kan bare kalde det min online-speciale-dagbog, hvis du synes blog er for åndet, men det er måske lidt langt. Jeg kalder det mit helt eget narcissisme-redskab...

Over and out.
Specialegnallingen.

Stine Holmstrøm sagde ...

Hey M.... Så er der også kommet gang i min blog (langt om længe): http://stineh-speciale.blogspot.com :o)